Všeobecná primární prevence rizikového chování pro jeden třídní kolektiv.
1.–9. roč. ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
Tři setkání po třech vyučovacích hodinách zajišťují dostatečné primárně-preventivní působení na postoje dětí k danému typu rizikového chování tak, aby mu mohlo být předcházeno. Používáme atraktivní interaktivní techniky, zaměřujeme se na rozvoj sociálních dovedností dětí. Zprostředkujeme nformace o možných způsobech řešení rizikových situací a o následné pomoci v případě výskytu rizikového chování specifického typu.
Témata – podpora dobrých vztahů ve třídě, řešení konfliktů, osvojování si respektujícího chování, prevence šikany, kyberšikany, závislostí, prevence rizikového chování napříč různými typy.
1. setkání: INTERAKTIVNÍ CVIČENÍ- 3 vyučovací hodiny podporující vzájemné poznání, skupinovou spolupráci, seznámení se s metodami práce, podpora důvěry.
2. setkání: INTERAKTIVNÍ PROŽITKOVÝ PROGRAM - 3 vyučovací hodiny se strukturovaným příběhovým dramatem na téma vybrané dle potřeb třídy.
3. setkání: DIVADLO FÓRUM nebo INTERAKTIVNÍ PROŽITKOVÝ PROGRAM - 3 vyučovací hodiny s divadelním představením nebo strukturovaným
dramatem mapujícím určitou problematiku, aktivní zapojení žáků do děje, který mohou pozitivně ovlivňovat.
4. volitelné setkání: SUPERVIZE PRO PEDAGOGY - 3 hodiny sdílení zkušeností pedagogů ve skupině pod vedením našeho supervizora s cílem podpořit zvládání náročných situací ve školách.